World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Television in Syria

 

Television in Syria

Television in Syria was formed in 1960, when Syria and Egypt (which adopted television that same year) were part of the United Arab Republic. It broadcast in black and white until 1976. In 1985 a second channel was established and in 1995 Syrian television rented a channel on Arabsat and it started broadcasting eight hours daily via satellite in 1996.

Syrian channels are mostly owned and controlled by the Syrian Arab Television and Radio Broadcasting Commission (SATRBC) which connected to the Ministry of Information. It has 4,800 staff; both government employees and freelancers.

Since the start of the Syrian Civil War, the state has been engaging in a "media war" to combat the criticisms broadcast from other popular media outlets viewed in the Arab World and internationally, such as Al Arabiya and Al Jazeera. Syrian television coverage champions the government against rebel forces such as Al-Nusra Front, Free Syrian Army and the Islamic Front. According to BBC Arabic, it also tends to omit or downplay reports of civilian casualties in its coverage of confrontations with "terrorist" groups.[1] The Arab League officially asked the satellite operators Arabsat and Nilesat to stop broadcasting Syrian media in June 2012.[2][3] On April 27, 2013, Al Jazeera announced that it was suspending indefinitely its activities throughout Syria because of alleged intimidation and threats against its staff.[4]

Contents

  • TV channels 1
    • Satellite channels 1.1
    • Terrestrial channels 1.2
  • Rebel media 2
    • Satellite channels 2.1
  • References 3

TV channels

Satellite channels

Terrestrial channels

  • Channel 1 (Terrestrial, with Arabic focus)
  • Channel 2 (Terrestrial, with sport, family and health focus including regional variants) (Channel Closed Down)
  • Ugarit TV (Terrestrial, Local Television in Latakia only available in the Coastal Region)
  • Addounia TV (Terrestrial, available in all areas except the Coastal Region)

Rebel media

Satellite channels

References

  1. ^ http://www.guardian.co.uk/media/2013/feb/10/bbc-documentary-syria-state-television?CMP=twt_gu
  2. ^ Blocking of Syrian television is justified - The National
  3. ^ Syrian president to address parliament in 1st speech since January - 6/3/2012 2:36:55 AM | Newser
  4. ^


This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 



Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from World Library are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.