World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article
 

TNT (Sweden)

Welcome to Beth Sholom

TNT is a commercial television channel in Sweden. The channel launched by the tabloid newspaper Aftonbladet as Aftonbladet TV7 on 9 October 2006. Aftonbladet sold the channel in late 2007. In August 2008, it was sold once again and is since owned by NonStop Television. On 2 March 2011 the channel was relaunched as TNT7, following Turner Broadcasting System's purchase of MMG, the owner of NonStop Television. The channel is now called TNT since the seven was dropped from the name on 21 March 2012.[7]

History

The channel was based on the webcasting service that was launched on Aftonbladet.se a few years earlier.

Aftonbladet applied for a license to broadcast a channel with the working title "Storstads-tv" ("City TV") unencrypted in the Swedish digital terrestrial television network in the autumn of 2005. During the process of reviewing the licenses, Storstads-TV teamed up with Axess TV of the Ax:son Johnsson Foundation. In February 2006, Aftonbladet were granted a license to broadcast on Weekdays. Axess TV would broadcast in the Weekends.

Broadcasting trials started on 29 May 2006 with the name "Aftonbladet TV". During this period, the schedule consisted almost solely of content from the webcasts and reruns.

The full launch as TV7 occurred on 9 October 2006. Within a few weeks the channel launched on satellite from Canal Digital and Viasat and digital cable from Com Hem. The schedule now started at 5 p.m. with continuous live news, weather and entertainment news to 9 p.m. when other programming took over. With the launch of TV7, Aftonbladet adjusted their TV guide by introducing TV7 next to the five largest channels. The evening schedule featured both programmes produced in-house at Aftonbladet and acquired programming, including many British lifestyle programmes.

In January 2007 the channel was changed slightly by introducing sports to its newscasts and adding some new programmes.

The CEO Stephen Mowbray decided to leave the channel in April 2007. He was replaced by Helena Westin. In August 2007 it was announced that Schibsted intended to sell TV7. The ratings had remained very low and advertising sales never caught up, meaning that Aftonbladet suffered heavy losses from both TV7 and the free newspaper Punkt SE. Aftonbladet would now concentrate on the web television service on their website aftonbladet.se.[8]

On 24 October 2007 it was announced that Aftonbladet would give away the responsibility for TV7 to the venture capital firm C4 Partners. It was reported that until 30 September, the channel had an operating loss of 71 million Swedish kronor.[10] An immediate change was that the news department was shut down the same evening and would be replaced by short news updates without hosts the next day.[11] C4 Partners intends to give the channel a new profile and change it from a free-to-air channel into a pay channel.[12] The owner of C4 Partners, Hans Linder, also owned Xover TV that had previously produced Gameplay, a programme about video games, for TV7. The new owners had plans on turning the channel into a channel dedicated to video games, but did however keep much of the imported programmes.

When new licenses where handed out in March 2008, TV7 would see their broadcasting hours drastically reduced. From 1 April 2008, TV7 would broadcast between 6 a.m. and 7 p.m. every day of the week in the terrestrial network. Between 7 p.m. and 6 a.m. Canal 7 is broadcasting instead of TV7. On 1 January 2009, the channel would get to broadcast during the entire day again, but will be forced to use new compression technology H.264/MPEG-4 AVC. However, due to a dispute between Teracom and the Swedish Post and Telecom Authority, the network where TV7 would broadcast had not yet been built and TV7 hadn't been able to resume broadcasting by May 2009.

In August 2008 it was announced that the channel had been sold once again. The new buyer was NonStop Television, who already owned several other channels such as Star!, Showtime and Silver. They intend to transform it into a pay channel with broad entertainment and launch the channel in Denmark, Norway and Finland.[13][14][15] Nonstop soon started transforming the channel by adding two movies per day and some shows from their Star! channel.

The channel was relaunched as a women's channel on Valentine's Day, 14 February 2009.[16] New programmes include Head Case, Paradise Falls, Second Chance, Plastic Makes Perfect and the telenovela Lalola.

References

  1. ^
  2. ^
  3. ^
  4. ^
  5. ^
  6. ^
  7. ^
  8. ^
  9. ^
  10. ^
  11. ^
  12. ^
  13. ^
  14. ^
  15. ^
  16. ^

External links

  • Nordic Countries Site
  • Danish Official Site
  • Norwegian Official Site
  • Swedish Official Site
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 



Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from World Library are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.