World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Public Television of Russia

Article Id: WHEBN0014499079
Reproduction Date:

Title: Public Television of Russia  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Television in Russia, Moscow Scientific-Research Television Institute, A-One (TV channel), TeleExpo, RBC TV
Collection:
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Public Television of Russia

Public Television of Russia
Общественное Tелевидение России
Launched 19 May 2013 (2013-05-19)
Owned by ANO "Obshchestvennoye Televideniye Rossii"
Picture format 576i 16:9 (SDTV)
1080i 16:9 (HDTV)[1]
Country Russia
Headquarters Moscow, Russia
Website .ruotr-online

Public Television of Russia (Russian: Общественное Tелевидение России) is a Russian television station that came on air on 19 May 2013.[2]

History

On 17 April 2012, Russian President Dmitry Medvedev signed decree №455 on establishing of the station.[3] According to Medvedev's decree, the interests of the public will be represented by the Public Television Council (PTC), which will be appointed on the basis of nominations submitted by an all-purpose oversight body called the Public Chamber of Russia. No members of the Channel management will be allowed to be members of parliament or government officials.

In June 2012 the Russian parliament passed a bill setting up a legislative basis for public television.[4] In July the next President Vladimir Putin approved members of the Public Television Supervisory Board and appointed President of the International TV Academy Anatoly Lysenko as director-general.[5]

In September 2012 [6]

Anatoly Lysenko, the director-general of the channel, said shortly before the official opening that "the channel would be educational and was supposed to become a new forum for discussing urgent problems that are a source of concern for Russian society. The channel should also be an instrument of direct and open communication between the people and the authorities".[7]

Organization

The Supervisory Board includes 25 prominent TV and public figures and among its members are also church representatives. A law on the creation of the Supervisory Board was approved. A new non-profit organization set up to run the Public Television gets the right to make an announcement about public collection of funds to form a special purpose capital, while ordinary non-profit organizations can collect funds only to refill this capital.[5]

Funding

PTR is funded by a mix of Russian government subsidies and public donations. As of 2013 PTR received a combined total of 1.2 bil RUB, the vast majority of which came from state funds.[8]

Broadcasting

The Presidential decree says the Russian Defence Ministry should draw up proposals for using its own TV station, Zvezda, to transmit its programmes.[9]

References

  1. ^ http://otr-online.ru/os/
  2. ^ "Стартовали в интернете"
  3. ^ Decree 455 of the President of Russia, Kremlin.ru
  4. ^ "The State Duma passes the law on public television".  
  5. ^ a b "President approves members of public television supervisory board".  
  6. ^ "PM signs resolution establishing Public Television of Russia".  
  7. ^ "Public TV is starting broadcasts in Russia".  
  8. ^ Общественное телевидение России уволит половину сотрудников (in Russian).  
  9. ^ "How free will Russia's new public service TV channel be?", BBC, April 20, 2012.

External links

  • Website of Public Television of Russia
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 



Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from World Library are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.