World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article
 

Nippon News Network


Nippon News Network (NNN) is a commercial television news network in Japan. The network is owned by Nippon Television, which itself is controlled by publishing company Yomiuri Shimbun. NNN operates a 24-hour news channel, NTV News24, and its programming is aired on NTV stations.

Nippon News Network stations

Station abbreviation Station Call sign Broadcast area (Prefectures)
NTV Nihon TV / 日本テレビ JOAX-DTV Tokyo, Kanagawa, Saitama, Chiba, Gunma, Ibaraki, and Tochigi
ytv Yomiuri TV / 読売テレビ JOIX-DTV Osaka, Hyogo, Kyoto, Nara, Shiga, and Wakayama
CTV Chukyo TV / 中京テレビ JOCH-DTV Aichi, Gifu, and Mie
ABS Akita Hoso / 秋田放送 JOTR-DTV Akita
RAB Aomori Hoso / 青森放送 JOGR-DTV Aomori
RNB Nankai Hoso / 南海放送 JOAF-DTV Ehime
FBC Fukui Hoso / 福井放送 JOPR-DTV Fukui
FBS Fukuoka Hoso / 福岡放送 JOFH-DTV Fukuoka and Saga
FCT Fukushima Chuo TV / 福島中央テレビ JOVI-DTV Fukushima
HTV Hiroshima TV / 広島テレビ JONX-DTV Hiroshima
STV Sapporo TV / 札幌テレビ JOKX-DTV Hokkaidō
KTK TV Kanazawa / テレビ金沢 JOWX-DTV Ishikawa
TVI TV Iwate / テレビ岩手 JOII-DTV Iwate
RNC Nishinippon Hoso / 西日本放送 JOKF-DTV Kagawa and Okayama
KYT Kagoshima Yomiuri TV / 鹿児島読売テレビ JOUI-DTV Kagoshima and Okinawa
RKC Kochi Hoso / 高知放送 JOZR-DTV Kōchi
KKT Kumamoto Kenmin TV / くまもと県民テレビ JOQI-DTV Kumamoto
MMT Miyagi TV / ミヤギテレビ JOMM-DTV Miyagi
UMK TV Miyazaki / テレビ宮崎 JODI-DTV Miyazaki (shared with ANN and FNN)
TSB TV Shinshu / テレビ信州 JONI-DTV Nagano
NIB Nagasaki Kokusai TV / 長崎国際テレビ JOXH-DTV Nagasaki
TeNY TV Niigata / テレビ新潟 JOPI-DTV Niigata
TOS TV Oita / テレビ大分 JOOI-DTV Oita
NKT Nihonkai TV / 日本海テレビ JOJX-DTV Shimane and Tottori
SDT Shizuoka Daiichi TV / 静岡第一テレビ JOSX-DTV Shizuoka
JRT Shikoku Hoso / 四国放送 JOJR-DTV Tokushima
KNB Kitanihon Hoso / 北日本放送 JOLR-DTV Toyama
YBC Yamagata Hoso / 山形放送 JOEF-DTV Yamagata
KRY Yamaguchi Hoso / 山口放送 JOPF-DTV Yamaguchi
YBS Yamanashi Hoso / 山梨放送 JOJF-DTV Yamanashi
BS-4 BS Nittere / BS日テレ -- Nationwide (Broadcasting Satellite)

Former stations

Station abbreviation Station Call sign Notes
NST NST / 新潟総合テレビ JONH-TV Initially a triple affiliate of NET (TV Asahi), Fuji TV and Nippon Television. It was affiliated to the network until 1981, when TeNY started broadcasting, taking over NTV's schedule from NST, causing it to become a primary affiliate of Fuji TV. TV Asahi programming remained on the station until 1983, when NT21 (now UX) launched.
NBN NBN / 名古屋テレビ放送 JOLK-DTV Was affiliated to NTV prior to NNN's creation. Switched to ANN full-time in 1973 owing to a conflict with Chukyo TV.
SATV SATV / 静岡朝日テレビ JOSI-DTV Was secondarily affiliated with NNN/NNS from July 1, 1978 to June 30, 1979. The following day, Shizuoka Daiichi Television took over NNN's programming and SATV became a sole affiliate of TV Asahi.
OX Sendai Television / 仙台放送 JOOX-TV Established as an affiliate of Nippon Television, Nihon Educational Television and Fuji TV, joining their respective general and news networks later on. Four years after joining NNN, Miyagi Television took NNN's programming from OX, causing it to become a primary affiliate of Fuji TV. TV Asahi programming moved to KHB when it launched in 1975.
KTN KTN / テレビ長崎 JOWH-DTV Primary FNN/FNS affiliate, secondarily affiliated with NNN from April 1, 1969 to September 30th, 1990. NNN/NNS programming moved to NIB when it started broadcasting.
TKU TV Kumamoto / テレビ熊本 JOZH-DTV Primary FNN/FNS affiliate, secondarily affiliated to NNN from April 1, 1969 to March 31, 1982. NNN programming moved to the newly-created KKT.
KTS KTS / 鹿児島テレビ放送 JOKH-DTV Primary FNN/FNS affiliate, secondarily affiliated to NNN from April 1, 1969 to March 31, 1994. NNN programming moved to the newly-created KYT.

◆ = former primary affiliate

External links

  • Official Site (Japanese)
  • English-language news
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 



Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from World Library are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.