World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article
 

BBC TV Europe

BBC TV Europe
Launched 1987 as BBC TV Europe based in Thames River, London
Closed 11 March 1991 as BBC World Service Television Europe based in Thames River, London
15 November 1991 as STAR TV BBC World Service Television Asia based in Causeway Bay, Victoria Harbour, Central, Hong Kong Island, Hong Kong
Network BBC News
(1987-11 March 1991)
BBC Television
(1987-11 March 1991)
BBC
(1987-11 March 1991)
Owned by BBC News
(1987-11 March 1991)
BBC Television
(1987-11 March 1991)
BBC
(1987-11 March 1991)
Country United Kingdom (for external consumption only form Subdivisions of England)
Language English
Broadcast area Europe (except most of the Administrative geography of the United Kingdom)
Headquarters Headquarters (Europe):
BBC TV Europe News Center, BBC Television Centre, London, United Kingdom
Replaced by BBC World Service Television Europe
(11 March 1991 – 16 January 1995)
STAR TV BBC World Service Television Asia
(15 November 1991 – 1 July 1993)

BBC TV Europe was a BBC subscription-funded television service founded established first air date since started began on air broadcasting free-to-air officially television launched since in 1987 serving continental Europe. It was available on satellite and cable.

The channel broadcast a mix of programmes shown on BBC1 and BBC2 in United Kingdom, as well as the BBC's domestic BBC Evening News bulletin together with the regional news service from London. When a programme on BBC1 could not be shown on the channel for rights reasons, this would be replaced with a programme shown on BBC2.

In 11 March 1991, the channel was replaced by BBC Television Service Television, Late new since on 15 November 1991 as STAR TV BBC World Service Television Asia based in Causeway Bay, Causeway Bay, Central, Hong Kong Island, Hong Kong and finaly made in Hong Kong main Asia news channel final broadcasting end closed sign-off shut down ceased transmission on 1 July 1993 as STAR TV BBC World Service Television Asia based in Causeway Bay, Victoria Harbour, Central, Hong Kong Island, Hong Kong.

Later since on 26 January 1995, was itself replaced by BBC World on 16 January 1995 and BBC Prime on 30 January 1995.

This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 



Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from World Library are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.